1. overliggerdag i Conwy

2017-06-21

Cyklerne kom frem efter morgenmaden og derefter gik turen til middelalderbyen i Conwy ca. 3 km væk. Først kom vi til kajen, hvor der lå skibe og ventede på højvandet. På kajen var også Storbritanniens mindste hus på 2 x 3 m. Derefter gik turen igennem de smalle og idylliske gader. Vejret var så varmt, at vi måtte i skyggen for at få en øl. Derefter videre i byen, og vi fandt en Sparbutik, som vi må besøge inden hjemturen. Over middag besøgte vi det velbevarede Castle. Fantastisk flot. Fra tårnene kunne vi se den velbevarede bymur, som kun moderne veje har kunnet slå hul i. Bymuren har ellers 3 byporte, som stadig bruges. Der kunne vandres på bymuren, hvad vi også gjorde. Det var en stor oplevelse at se den velbevarede bymur med slottet, som Edward den 1. lod bygge for at holde styr på waliserne. Det mindede os om vores besøg i Visby i 2010. Jeg håber, billederne vil give et indtryk af det storslåede byggeri. Efter indkøb gik turen hjemad, og jeg nåede lige at vaske båden inden aftensmaden. I morgen er det planen, at vi vil videre til Liverpool. Det er en lidt spændende sejlads, da vi skal ramme tidevandet ved anduvningen. Tidevandshøjde i Liverpool er op til 9 meter!! – Det giver nok lidt strøm.