Lake Baringo

2009-02-10

Jambo! Zit hier in het kantoortje van de lodge even snel te emailen. Het is toch wel weer erg leuk om in Kenia te zijn. De groep is prima! Er zit een kunstenares is, een schat van een vrouw, met een kleurrijk uiterlijk en een echtgenoot met Alzheimer (die dan ook voor bijzonder situaties zorgt). Ik heb een hoop "oude knarren" en twee jonkies in de groep. Ik ben nota bene de op twee na jongste! Zijn allemaal erg aardig en genieten volop. Af en toe speelt vermoeidheid bij iemand een rol, maar da`s normaal, maar verder genieten ze zoals ik al zei. De chauffeur is wederom super. Rijdt prima over de toch niet al te beste wegen hier en daar, heeft goede ideeen en is ten alle tijden bereid om adviezen te geven. (Heeft ruime ervaring op deze route en met deze reis, is voor mij natuurlijk heerlijk om daar gebruik van te kunnen maken). En ook nog heel prettig in de omgang! We hebben tot nog toe wisselend weer gehad maar dat komt ook omdat we soms op ruim 2.000 meter zitten en soms onder zeeniveau. Nu zitten we bij Lake Baringo, een van de zoetwatermeren in de Grote Slenk (Rift Valley) en het is hier heerlijk! Zon, vogeltjes, uitzicht op het meer....! Hebben inmiddels al een leeuwin gezien, olifanten, neushoorns, buffels, nijlpaard op het land, veel antilopensoorten, klipdassen en boomdassen (deze laatste had ik nog nooit gezien, was dus mijn kadootje voor die dag!). Vandaag gaan we varen op het meer en vanmiddag een natuurwandeling doen. Morgen naar Lake Naivasha en daarna 2 nachten Masai Mara. Dan richting de grens met Tanzania en daarna 2 nachten aan het Victoria Meer en vervolgens 2 nachten Serengeti. Neeeeeej, ik klaag alweer niet!