Padstow-Scilly Islands

2017-07-05

Distance 75 sømil. Der var afgang kl. 04,15. Kun lidt vind – 1-4 m/s, så det blev motorsejlads hele vejen. Vinden var NØ-lig, så vi havde den lige i hækken hele vejen. Atlanterhavsdønningerne var der selvfølgelig, men det var ikke så slemt. Vi fik begge en lur på vejen, hvilket delvist kompencerede for den manglende nattesøvn. Godt forbi Lands End fik vi et kort besøg af delfiner. Der var 4-6, men de var hurtigt væk igen. Så til dagens oplevelse: ”Just pick up a moring!” Udtrykket har vi hørt til bevidstløshed. Men endnu er det ikke lykkedes os at gøre det uden problemer. I dag var tovet viklet om bøjen, og kæden var derfor ikke til at få fat i. Vi forsøgt at få rebet viklet fri, men uden held. 2 franskmænd forbarmede sig over os og kom til hjælp i en gummibåd. Det lykkedes dem at vikle tovet fri og få en line i kæden. Snart var alt godt, men problemfrit var det ikke. De fik 2 øl som tak for hjælpen. Så nu ligger vi i Port St. Marys. I morgen må gummibåden gøres klar, så vi kan se på omgivelserne. Sejltiden blev ca. 12 timer.