Scilly Isles – Falmouth

2017-07-07

Distance 62,5 sømil. Stille dag på kontoret. Vinden vestlig under 3 m/s. Dønningen går også mod øst, så det blev en behagelig sejltur med god forplejning og dertil en middagslur på 1 times tid. Jo, jo Atlanten kan også være venlig stemt. God medstrøm de sidste 20-30 mil. Vinden frisker til slut, og de sidste 10 sømil blev for sejl. Solen skinnede det meste af tiden, så vi nyder, at sommeren ser ud til at komme os i møde her på sydkysten. Vi havde lidt problemer med at få en havneplads. Jeg havde kaldt på en forkert kanal, og en svarede, at jeg skulle kalde på kanal 37. Den kanal findes bare ikke på danske VHF-radioer, så jeg forsøgte i stedet på 16. Ingen svar!! Vi sejlede derfor bare ind til Falmouth for at se, om der var ledige pladser. Der var ikke mange! En englænder, som vi fik kontakt med, sagde, at vi skulle kalde kanal 80. Det gjorde jeg, og hurtigt fik vi en plads anvist. Men hvorfor fik vi ikke den besked af den første kontakt, vi havde!!!  Aftenen gik med at pakke gummibåd og spise en dejlig menu – den sidste vin nydes til denne dagbog. Skål.