1. og 2. overliggerdag i Weymouth

2017-07-11 to 2017-07-12

Den 11.7. kommer vi hurtigt over. Det regnede fra morgen til aften. Vi havde problemer med landstrømmen. Vi opgav at løse problemet og lagde i stedet vores reservekabel, så vi havde strøm til computer og ladestrøm til telefonerne. Endvidere kunne vi jo hygge os i regnen med lidt Wimbledon-tennis. Jeg aftalte med havnemesteren, at vi gerne ville have en elektriker til at måle på vores 220V udstyr ombord + vores kabel.

Den 12.7. klarede vejret op fra om morgenen. Det var jo positivt. Inden vi fik besøg af elektrikeren, forsøgte vi igen med vores kabel. Nu var der pludselig ingen problemer. Nu, hvor alt var OK, kunne elektrikeren jo ikke finde nogen fejl, så vi aflyste besøget. Derefter var der bytur med indkøb. Først cyklede vi langs havnen og ud til den indbydende sandstrand på havsiden. Her fik vi at vide, at cykling var forbudt og kunne koste 500 £ i bøde. Så vi trak cyklerne langs stranden. Derefter var vi på indkøb. Det blev igen Tesco, som måtte levere. Det gør de til gengæld godt. Vel belæsset med madvarer gik det hjem til båden med varerne. Derefter cyklede vi igen ind til byen. Cyklerne blev parkeret, og vi gik over broen for at få lidt frokost. På vejen bemærkede vi en frisørsalon, som tog folk uden aftale. Det var måske noget efter frokost. Efter frokost gik vi så til frisør. Vi fik begge en hårvask og en klipning til i alt 30 £ - ikke så dårligt. Så herefter var der afslapning ombord. Nu er vi snart klar til videre færd. I morgen drager vi mod Pool. Vejret skulle blive meget bedre. Højtryk og sol og kun rimelig vind ovenpå 1 dag med regn og 1 dag med en del blæst.