Eastbourne – Dover

2017-07-21

Distance 41,5 sømil. Op kl. 6 – afgang kl. 7 – ud af slusen, og kl. 7,20 var sejlene sat. Fuld forsejl – rebet storsejl. 8-10 m/s fra SSE. Strømmen gik allerede godt kl. 7,30. Vi gjorde 7,5 – 9 knob de første timer. Det varede indtil 5 sømil før Dover. Så måtte vi rulle forsejlet og sejle for motor og storsejl det sidste stykke. Strømmen var næsten helt aftaget, da vi ankom, så timingen var ret god. Takket være strømmen blev gennemsnittet over 8. Vi brugte lige nøjagtig 5 timer til turen. Vi fik en plads i Dock Grandville, og derefter ville vi gerne gøre lidt indkøb, bl.a. brød og kød. På havnekontoret havde vi fået et bykort, hvorpå Jonna fandt en Coop butik. Det var jo bare fint, så vi begav os afsted mod byen. Vi kunne ikke finde butikken, selv om vi ledte et pænt stykke tid. På et tidspunkt spurgte vi så en ældre dame om vej. Nej, Coop lukkede sidste år, så vi kunne ikke købe noget der!! Er nyt supermarked var åbnet et stykke udenfor byen, men det opgav vi. I stedet købte vi det mest nødvendige i en lille kioskagtig butik. På hjemvejen syntes vi, at vi havde fortjent en øl. Sådan blev det. Vi nød en øl inde på et nedlagt værft, som var ombygget til bar og restaurant.