2. overliggerdag i Middelburg

2017-07-26

Det er Jonnas fødselsdag. Skipper var tidligt oppe for at sætte signalflag for fødselaren. Det lykkedes ham også at rette morgenbord an, inden fruen stod op. Hyggeligt morgenbord, men skipper manglede gaven. Det blev der gjort ende på med besøg i en udstyrsbutik tæt ved. Jonna fik en Gaastra-fleecetrøje. Herefter tog vi cyklerne til nærmeste apotek for at få noget effektivt mod myggestik, som har plaget os de seneste nætter. Det lykkedes kun delvist, da det bedste, vi kunne få, var zinksalve. På hjemvejen besøgte vi en mølle og en stor rundkirke (Osstkerk) Jonna fik i dagens løb en del lykønskninger fra nær og fjern, som hun takkede for. Over middag fik vi en lille middagslur. Derefter gik turen ind til byen. Vi besøgte nogle gamle, smalle stræder, og senere var vi på jagt efter et par sko til Jonna, da hun står dårligt fast på dækket i de gamle. Det lykkedes, så hun nu er klar til de næste mil på de hollandske kanaler. I aften var vi på besøg i vores stamværtshus fra sidst, vi var her. Vi fik serveret en rigtig god grillemenu med tilhørende rødvin. Det smagte os, så det var 2 mætte pensionister, der returnerede til Freja kl. ca. 21. Det passede med, at signalflagene skulle stryges og Dannebrog ligeså. Lige nu nydes kaffen ombord efter en begivenhedsrig dag for både Jonna og jeg. Vi glemte helt, at det også var vores 43. bryllupsdag.