1. overliggerdag i Dordrecht

2017-07-30

Med til dagens historie hører, at vi fik en hollænder udenpå i aftes. Jonna var ude, da de kom, men de hverken spurgte, om de måtte ligge udenpå eller havde noget at sige. I formiddags fik vi så at vide, at vi måtte flytte, da ejeren af pladsen kom hjem i dag. Kl. 10,30 stod naboen så op. Han fortalte, at vi skulle være væk kl. 12 – og det troede vi så, de også var, så vi kunne flytte. Men kl. 11,50 ville han først afsted kl. 13. Vi havde planer om at handle ind i formiddag, og nu var det først efter kl. 13, vi kunne flytte. Jeg sagde til havnefogeden, at vi skulle købe ind, og vi ville gerne gå nu og vente med at flytte båden til kl. 14 – det var OK. Så gik vi, men magen til mystiske naboer skal vi da lede længe efter. Nå, men vi fik handlet ind og var hjemme igen kl. 13, og så flyttede vi båden – vores nabo var væk!! Jeg ville lige undersøge, hvornår vore piger skulle spille kvartfinale mod Tyskland. Kampen blev i aftes aflyst pga. regn og vand på banen. Det kunne godt passe, for vi fik også vores del af regnen, kun 20 km fra stadion!! Kampen var næsten færdig, og Danmark førte 2-1. Vi så de sidste minutter og fejringen efter kampen på hollandsk TV. Vi fik også begge målene. Meget fint. Den sidste del af dagen – efter middagssøvnen - blev brugt til at vaske. Vi er lidt nede med rent tøj, så det passede fint, at der var ledig kapacitet i Dordrecht. Nu er det afgjort, at vi skal møde Østrig i semifinalen om EM, da de lige efter omkamp og straffespark har slået Spanien. Jeg tror, det er vores bedste chance for at komme i finalen, så vi glæder os til torsdag.