Gelting-Flensborg

2017-08-14

Distance 21 sømil. Vejret var fint og næsten for stille fra morgenstunden af. Efter morgenmad og lidt oprydning gjorde vi klar til afgang. Inden ville vi gerne tanke diesel, da vi ikke fik fyldt tanken helt, sidst vi tankede i Lemmer. Aftalen med havnemesteren var, at vi skulle være ved tanken kl. 9,30. Imidlertid dukkede han ikke op før 20 min. senere. Nå, jeg troede ellers, tyskere var præcise. ”Ordnung muss sein”. Kl. 10 stævnede vi ud. Vinden var meget svag, men vi prøvede alligevel med sejl – og spilede genuaen, men det opgav vi ret hurtigt. Derefter motor til indløbet mod Gråsten. Her satte vi igen sejl, da vinden var tiltaget til 4-5 m/s. Det bragte os så helt til Flensborg. Her var der indkøb på programmet. Først øl og vin hos Købmandsgården, derefter dagligvarer i Sky. Da alt det var overstået, var vi klar til aftensmad. Den blev indtaget i klubbens lille telthus på havnen. Meget hyggeligt. Poul grillede, og efter aftensmaden fik vi besøg af Olli og hans kone. Han havde lavet 67 OE’er i en hal, han købte i Ullerup uden for Sønderborg. Det var en mand med et stort fortællegen. Han havde prøvet lidt af hvert og sejlet en hel del, bl.a. i Caribien. Han fortalte uafbrudt i en times tid, men kl. 22,15 havde han brug for at trække vejret, og vi benyttede lejligheden til at takke for en hyggelig snak. Lidt senere, kl. 22,30, var der ro i Freja, og jeg tror også i Aphrodite