2. overliggerdag i Brejning

2017-08-19

Solen skinnede fra morgenstunden, hvilket betød, at vores første aktivitet var krabbefiskeri. Det gik fint. Vi fik fanget 6 krabber, som vi lavede krabbevæddeløb med. Næste punkt var bål, som vi lavede samtidig med leg på legepladsen. Det tog lidt tid, da træet ikke var helt tørt. Efterhånden fik vi da lavet så mange gløder, at vi kunne lave snobrød. Vi lavede både snobrød og varmede pølser over bål. Det blev så vores frokost, sammen med en øl og en cola. Efter frokost var der klatring i et klatretræ. Så kunne regnen ikke holdes tilbage længere. Resten af eftermiddagen var aktiviteterne hjemme i båden. Der blev også tid til at spise en is som trøst, da Lea havde fået et hvepsestik. Der blev arbejdet i aktivitetsbøgerne og spillet vendespil. I cockpittet lavede pigerne knob på nogle af rebene, men det gik op for farfar, at han må have lavet et par knobreb, som pigerne kan bruge, når de er på besøg. Aftensmaden var frikadeller (farmors) og kartofler med brun sovs. Den brune sovs blev efter lidt startbesvær et stort hit. De endte begge med at spise sovsen uden kartofler, men med frikadelle til!