Daar is ze weer!

2009-05-14

Daar is ze weer, dit keer vanuit Sibu! Wat ik de vorige keer nog vergeten was te vertellen is dat toen we op het vliegveld van Kuala Lumpur aankwamen we werden opgewacht door een gezondheids"militie".... Mensen met mondkapjes op en gewapend met infrarood (warmte-)camera`s, thermometers en in te vullen formulieren. Natuurlijk vanwege de Mexicaanse griep! Maar goed, da`s alweer een dag of5, 6 geleden. De eerste middag (dag van aankomst) al een tijd in het ziekenhuis doorgebracht. Een van mijn gasten was gevallen en ervan overtuigd dat haar spaakbeen gebroken was. De eerste arts in de kliniek dacht dat eigenlijk ook a.d.h.v. de symptomen maar de xray-foto`s bewezen gelukkig anders. In elk geval weer een ziekenhuis-in-het-buitenland-ervaring erbij. Nadat de diagnose " niet gebroken"  was gesteld ging het direkt al weer wat beter gelukkig. De reis gaat verders hartstikke goed, groep is erg leuk (bofbips die ik toch ben) en in tegenstelling tot de verwachting die ze bij Djoser op kantoor hebben gewekt (op basis van eerdere ervaringen) heb ik een super-de-super gids. Die maakt het zoooooo makkelijk voor mij! Goed, we zijn o.a. in Bako National Park geweest waar we al heel snel een hele troep neusapen zagen (zoek maar eens een plaatje op, echt bijzondere apen). Verder het e.e.a. langstaartmakaken, veel wenkkrabben, een enkele hermeitkrab, slijkspringers (zie google), een zilver-langoer en een vliegende lemur, die aan een boom vastgeplakt leek. Eergisteravond was het opperhoofd van de lokaal agent (dat is de organisatie die door Djoser is gecontracteerd voor het boeken van accommodatie, vervoer en evt. gids op een bestemming) in town en mij werd bij monde van Anwar ("mijn" gids) gevraagd iets te komen drinken. Toen bleek dat we een amerikaanse jongedame meekregen de rest van de reis om te filmen. In wezen in opdracht van de Board of Tourism van Maleisie, maar ook voor Djoser en de lokaal agent. Hartstikke leuke griet maar slecht ondersteund door diezelfde lokaal agent. Hoe dan ook, ze is direkt door de groep opgenomen en wordt overal bij betrokken (wat nou weer niet helemaal de bedoeling is omdat ze moet filmen natuurlijk!). Gistermiddag t/m vanochtend heel vroeg bij een familie gelogeerd in een zgn. longhouse. Bijzondere ervaring! Vandaag was een reisdag, 2 uur in de bus en 5 uur op een boot, deel op zee en deel op een rivier. Morgen gaan we weer naar een ander Nationaal park. We hebben tot nu toe ontzettende mazzel met het weer, tot vandaag (maar zaten we toch vnl. binnen). Hopelijk morgen in het volgende park weer mooi weer. Neeeeeeeej, ik klaag alweer niet!

Kuzzzzz en tot de volgende keer maar weer.