Jaloers.....

2009-05-25

Ik krijg de indruk dat ik mijn weblog maar moet opheffen.... al die jaloersheid die ik opwek. Hahaha! Het blijkt wel dat "getjealous"  dus wel de goede benaming is! Inmiddels heb ik nog meer neusapen gezien, schildpadden, langstaartmakaken,  heel veel prachtige vlinders en enorme insecten van allerlei pluimage en gisteren met een orang oetan op de foto. Jacky, de betreffende orang oetan, komt uit een rehabilitatiecentrum en is weer uitgezet in het wild maar blijft de mensen opzoeken. Dat is op zich natuurlijk niet zo goed, maar om eerlijk te zijn vond ik het geweldig om zo vlak bij haar te kunnen komen en van zo dicht bij naar haar te kunnen kijken! Morgen gaan we naar Pulau Tiga, het eiland om op adem te komen. Voor mij niet zo heel erg nodig, maar voor 8 mensen uit de groep wel! Die hebben gisteren de Gunung Kinabalu beklommen en vandaag weer afgedaald. Petje af! Vanavond krijgen ze hun certificaat en als extraatje van de groep een badge om ergens op te naaien. Een deel van de groep lijdt inmiddels in mindere of meerdere mate aan buikoop, zelfs ik heb er een beetje last van (geen krampen gelukkig). Alles gaat verder nog steeds goed. We hebben ff moeten wennen aan onze nieuwe gids. Hij doet wel heel veel, regelen enzovoort, maar heeft een vreemde manier van doen. Maar inmiddels prikken we daar met z`n allen wel doorheen en ik probeer de mensen in de groep er wel van te doordringen dat hij dan weliswaar een rare gast is maar toch veel doet. Goed, ik moet weer naar buiten om te kijken of de laatste 3 klimmers (afdalers dus eigenlijk nu) er aankomen. Eentje heeft helaas de top niet gehaald. Sneu. Maar evenzogoed een geweldige prestatie! Tot later maar weer!