Nu vanuit Bantum

2009-07-23

"Bantum"  doet me toch elke keer weer aan Bergentheim denken, grappig, zo op de grens tussen Zambia en Zimbabwe.... Gisteren een hectische dag. Groep 's ochtend van 6 to 9 op gamedrive, daarna ontbijten, tenten inpakken en naar de grens om Botswana uit te gaan en Zambia in, per ferry over de Zambezi. We waren heeeeeel snel aan de beurt en ook de paspoorten en visa bij customs aan de Zambiaanse grens gingen redelijk snel. En toen was het wachten op Dennis, de chauffeur. Die moest zoals altijd 6 kantoortjes af en wel in een bepaalde volgorde. Tja, als je dan een loket treft met niemand erachter moet je dus gewoon wachten tot die iemand klaar is met z'n lunch ofzo. Al met al veel vertraging. Toen naar Zambezi Waterfront voor presentatie van de activiteiten. Terwijl ik dat aan 't regelen was werd de lunch bereid en gegeten bij de truck. Ondertussen kwam ik op weg naar het activiteitencentrum wel een aantal dierbare mensen tegen, zoals mijn dochter en zoon.... Geweldig hoe die reageerden op mijn verschijning! Hartverwarmend en meer waard dan welk geldbedrag ook!. Maar goed, de groep kreeg de presentatie terwijl ik afwaste. Toen ik me weer bij hen voegde was er grote teleurstelling en frustratie: veel van de activiteiten blijken aan een minimum leeftijd gebonden. Iedereen was al moe (lange dag, 's ochtends om kwart voor 6 al een gamedrive, lang errgu lang wachten aan de grens en natuurlijk het einde van de reis), dus een beetje een gedoe bij het activiteitencentrum. Uiteindelijk toch een aantal activiteiten geboekt en straks lekker uit eten.