Kaapstad

2009-10-03

Vandaag vertrekken we uit Kaapstad en rijden naar Lambertsbaai. Dat ligt zo'n 300 km naar het noorden, aan de atlantische kust. En morgen: Namibie!!! Tot zover is het hartstikke leuk met de groep! Tegen mijn gewoonte in had ik onderweg iedereen al leren kennen, een aantal in Frankfurt, 2 in het vliegtuig en de rest op het vliegveld van Johannesburg. En om eerlijk te zijn bevalt me dat goed, dat ik ze al (her-)ken bij aankomst in Kaapstad! Ik kende zelfs van iedereen de naam al toen we landden. Nou had ik een voordeel, er is een collegaatje van Marion met vriend van wie ik de naam al kende en er is een stel die heten Emy en Mark (Frieda heeft een dochter die heet Emy en is getrouwd met Mark) en zo waren er nog een paar ezelsbruggetjes. Gisteren hebben we de "Kaap de Goede Hoop" excursie gedaan met afsluitend wijnproeven op Groot Constantia (inclusief een "keldertoer" met uitleg over het proces van wijnmaken). Gisteravond heel gezellig en lekker met elkaar gegeten. Nu zijn de meesten van hen naar de Tafelberg. Donderdagmiddag was het stralend weer maar veel wind en was de Tafelberg gesloten. Gisteren was iedereen natuurlijk de hele dag onder de pannen met de Kaap dGH toer. Meestal vertrekken we, als we naar lambertsbaai gaan, rond hlf 9, maar Werner en ik hadden bedacht dat we ook wel om hlf 1 kunnen rijden, in Lamberstbaai is niet zo veel te doen, zodat de mensen toch nog kans hadden om de Tafelberg "te doen". En gelukkig werkt het weer vanochtend erg mee: helder en bijna windstil. Ik heb zometeen met Aldo afgesproken en da's natuurlijk erg gezellig. Marion en John hebben Marion's collega een hoop dropjes meegegeven en ik had zelf ook 2 zakken bij me, dus dat scheelt straks lekker in de bagage, als ik die zwarte lekkernijen heb afgegeven! Goed, tot zover. Volgende keer zal wel in Swakopmund zijn. Tot dan dan!