Vrijdag

2009-10-09

Haidiehai. Ik dacht, laat ik nou eens anders beginnen terwijl ik hier zit dan met "Weer in Swakopmund" en aangezien het vrijdag is vandaag.... Het spijt me verschrikkelijk (maar niet heus), maar ik heb alweer een leuke groep. Veel "jonkies". Op deze route ben ik meestal de op 5-na jongste maar in dit geval ben ik de op 4 na oudste. Heel gezellig en relaxed. De eerste irritaties t.o.v. een van de medereizigers beginnen zich te openbaren weliswaar (ik snap overigens heeeeeeel goed waardoor die irritaties worden aangewakkerd, oftewel ik voel ze ook) maar de reis gaat echt hartstikke soepel en gezellig. Het is ook heel fijn om een aantal mensen, die ik de 2 reizen afgelopen zomer niet heb gezien, terug te zien en zo warm welkom geheten te worden. De samenwerking met Werner gaat weer net zo goed en prettig als vorig jaar. Er vinden veel plagerijen plaats in de bus, tussen de gasten, Werner en mij en dat zegt een hoop over de sfeer. Iedereen geniet met volle teugen! Een van de gasten is a.s. dinsdag jarig en ik heb net een verjaardagstaart besteld. Kost mij slechts een telefoontje naar de betreffende lodge, maar het wordt altijd errug gewaardeerd en daar doen we het voor toch? Straks nog even een kadootje kopen en dan is dat ook weer geregeld. Verder nog een paar dingetjes doen en dan ga ik op mijn bekende plekje (ja, niet alleen in Kaapstad, maar inmiddels ook hier een "eigen" plekje) een kaesebrodchen met n glas witte wijn in de zon nuttigen, natuurmaandblad erbij, heeeeeeerlijk! Tim is ook in Swakopmund (dat had ik al vernomen van Boesman) en die wilde me verrassen. Maar ik wist het dus al en had ook zijn bus al zien staan, maar hoe dan ook was het weer reuze fijn om hem te zien! Het leuke is dat Werner en Tim elkaar ook kennen en lekker "stories" uitwisselen en veel lachen.  Vanavond pizza eten aan de bar van Villa Wiese met Tim, misschien Werner en twee of drie van "mijn"  gasten.  En dan maar eens vroeg naar bed, hahaha. Morgen gaan we weer vroeg op pad en is het een lange (maar ik weet nu al mooie en interessante) dag. Volgende keer dat ik schijf zal ws Rundu zijn, als ik tijd heb, en anders niet eerder dan Livingstone (rond 21 oktober). Tot dan dan!