Overliggerdage i Hobro

2018-06-22 to 2018-06-23

Den 22.6. var vi inviteret til Kirstens fødselsdag, så vi tog toget fra Hobro til Aalborg og siden en bus til Ferslev. Transporttid ca. 1 time og pris 24 kr. alt incl.  med pensionistrejsekort. Kun var der et problem, vi havde glemt nøgler, så vi kunne ikke komme ind derhjemme. Vi måtte håbe på Birthe og Gordon—de var heldigvis hjemme, så vi kunne komme ind. Sidst på eftermiddagen gik det så mod Saltum i Kiaen. Det blev en hyggelig aften med søskende og svogre. Lækker mad og god vin krydret med lidt fodbold – ja, så kan det ikke fås bedre. Det blev lidt sent, så dagen efter sov vi lidt længe i vore egne senge i Ferslev. Birthe og Gordon kørte os til toget kl. 11. Imidlertid var der ikke pladser til rådighed. Vi fandt dog en vogn med kun et par passagerer, så vi slog os ned, men ak! Det var 1. kl. og med pensionistrejsekort går det slet ikke. Vi blev bedt om at finde andre pladser. Det blev så i et kuffertafsnit, hvor vi sad på et par klapstole. Har DSB ikke fattet, at vi er i 2018, hvor der intet behov er for at slæbe rundt med tomme 1. kl. vogne. Der er jo stillekupeer, som det bedre borgerskab vel kan bruge!! Vel ankommet til Hobro købte vi ind på vejen hjem til båden. Skt. Hans aften blev fejret på båden og inderst i fjorden, hvor der var bål ude mit i fjorden og senere musik  med et Bamse m. venner kopiband.