Jaaaaa, Swakop!

2010-08-09

Hoi allemaal!
In Rundu geen tijd gehad om Getjealous bij te werken, dus nu in Swakop maar wel! Hoewel ik, zoals gebruikelijk, nog maar 10 minuten over heb aan internettijd. Aan de andere kant kan ik in 10 minuten een hoop letters op het scherm toveren! Alles wel hier. Ook de 2e reis gaat prima, heel fijn. Het weer is, m.n. 's nachts, beduidend beter dan vorig jaar toen we toch temperaturen van onder 0 hebben mogen ervaren. Overdag is het heeeeeel erg lekker warm. Alleen hier Swakop leek het gisteren ouderwets mistig en koud maar tot onze verrassing was het vanmorgen direkt al helder en onbewolkt. Etosha was een groot succes, ook al hebben we geen luipaard of leeuwen gezien. Maar wel heeeeeel veel neushoorns, waaronder 3 terwijl we aan het gamedriven waren en dat op 1 en dezelfde dag. Verder bij de waterplaats van Okaukuejo ook twee avonden meerdere witte en zwarte neushoorns. Absoluut geen gek resultaat. Ikzelf heb in Etosha nog een een hongingdas zien wegrennen. Da's pas de 2e keer dat ik zo'n dier heb gezien. Gaaf hoor! Nog maar een paar dagen en ook dit Afrikaanse avontuur is weer voorbij. Vandaag is 't maandag, zaterdag ben ik al weer thuis. Dan 8 september naar Kaapstad voor een reis Kstad-Livingstone en 24 oktober L'stone-Kstad. Daartussen zitten weer ruim 3 weken zonder reis. Ik overweeg ernstig om die 3 weken niet naar Nederland terug te vliegen en vervolgns weer hier naar toe maar om lekker in Afrika te blijven. Ik zou dan een paar dagen in Livingstone "blijven hangen" (valt wel te regelen met mijn connecties aldaar hoop ik) en dan met de Intercape (grote, veilige bus) naar Windhoek voor een week of 2 Namibie om aan het eind weer met de Intercape terug te keren naar Livingstone. 't Idee staat mij wel erg aan, even een tijdje in m'n eentje hier! In Windhoek kan ik een autootje huren en evt. richting Fish River Canyon of Sossusvlei rijden. Preciese uitwerking heb ik nog niet. We zullen zien. Oeps, ik heb nog 3 minuten over... Moet nog gauw 'n mailtje naar Deltalloyd sturen. Dus: tot de volgende keer!!!