Silda-Ă…lesund

2011-06-05

Vejrmeldingen er god 4-6 m/s NNØ, så vi står tidligt op og sejler kl. 7,10 sammen med en nordmand og en tysker, som vi har været ifølge med de sidste dage. Vi fornemmer på de store bølger, at det ikke kan være sjovt at sejle uden om Stattlandet, hvis det virkelig blæser. Turen tilbagelægges for motor og storsejl, så vi stabiliserer båden i de store bølger. Vi har de sidste dage haft kontakt med nogle sejlervenner fra Løgstør, Sonja og Birger. De er i Norge med autocamper og vil kikke forbi, når vi kommer til Ålesund. Vi har aftalt at spise sammen ombord i aften. Vi har bøffer, og de har vin og nye kartofler fra Danmark. Vi ankommer til Ålesund i strålende solskin og kun lidt vind kl. 16,15. En time efter kom Sonja og Birger. Det blev en rigtig hyggelig aften med god mad, vin og en god snak om løst og fast. Aftenen sluttede med, at vi gik op på fjeldet med de 418 trappetrin og fik et fint kig ud over Ålesund. Det var helt lyst, selv om klokken havde passeret midnat. På turen hjem var vi forbi Sonja og Birgers autocamper for at kikke på det fine køretøj. Det blev også til en godnatøl, inden vi gik tilbage til båden kl. 01,30. Det var stadig forbløffende lyst og helt stille, da vi tørnede ind efter en lang, god og begivenhedsrig dag. Log 7836,6. Trip 59,4.