Livingstone

2011-07-21

Toch wel leuk hoor, zo´n notebook én internetverbinding in het restaurant. Gisteren aangekomen in Livingstone. De groep had besloten om later dan gebruikelijk uit Kasane te vertrekken, maar gelukkig ging het aan de grens met Zambia behoorlijk voorspoedig. Ik was wel erg benieuwd naar de lodge. Het is zo/zo. Bij het uitpakken van de truck (en het uitdelen van de sleutels) ontstond er opnieuw wrijving tussen een aantal gezinnen met als gevolg dat we niet met z'n allen gaan eten vanavond en ik vanochtend nog weer een goed gesprek heb gehad met een tweetal families. Nou ja, de trip is bijna teneinde, morgen om deze tijd zetten we koers richting het vliegveld om deze groep uit te zwaaien. Daarna rijden Gladman, Ruben en ik naar de Zambezi Waterfront waar we de truck, tenten en matjes (laten) schoonmaken terwijl wij een drankje drinken en om 4 uur aan boord gaan van de booze-cruise-boot. We slapen de 2 nachten zonder groep in één of ander backpackers hotel wat ik niet ken en dan zondag de nieuwe groep weer ophalen vanaf het vliegveld.
Ik zit hier dus lekker buiten, bij het restaurant, te wachten op "onze belgische familie" van 6 die ik vanochtend om kwart voor 7 heb uitgezwaaid voor hun "liondriveexcursie". Had ze al terugverwacht. We gaan nog even samen "ontbijten", maar dat zal meer brunchen zijn. Scheelt mij weer een lunch, hahaha. Vanmiddag ga ik de truck vegen en een beetje versieren; één van de moeders is morgen jarig. Oeps, de familie is terug, dus ik ga stoppen om met hen te ontbijten!