1. overliggerdag på Scilly Isles

2017-07-06

Formiddagen gik med at gøre gummibåd klar og prøvekøre motor. Det gik fint. Sidst på formiddagen gik turen så til byen, Hugh Town, hvor vi gik lidt rundt for at fornemme stemningen. Vejret er fint – sol og over 20 grader, så det blev i shorts og bluse/skjorte, vi sejlede i gummibåden. Vi fandt et hyggeligt sted, hvor vi fik lidt frokost. Derefter besøgte vi to kirker, metodistkirken og den kristne kirke. Her var der blomsterfestival, hvor opsatserne tog udgangspunkt i skriftsteder fra biblen. Meget smukt. Herefter gik vi lidt i gaderne, hvor mange huse er bygget i granit fra Scilly. Imellem klipperne udenfor byen var der strækninger med sandstrand og grønt vand. Byen, landskabet og klimaet minder mest om et engelsk koloniområde i troperne omkring år 1900. For rigtig at leve sig ind i tidsbilledet købte jeg en hat med bred skygge. Ja, ja – fint skal det være!!! Jeg håber, solen vil vare ved, så jeg kan få glæde af min nyanskaffelse. Vel ombord igen ved aftenstid fik vi gummibåden gjort fast bag på båden og motoren sat på plads. Vejrmeldingen er god, så i morgen drager vi mod Falmouth, en tur på ca. 60 mil.