Weer thuis

2009-02-28

Zo, ik ben weer thuis! Heb een heeeeeerlijke reis gehad, eigenlijk geen "gedoe", fijne groep en natuurlijk mooie landen. De laatste paar dagen in Mombassa waren lekker relaxed. In het begin van de reis dacht ik nog wat gewicht verloren te hebben, maar dat heb ik behoorlijk goed gemaakt in Mombassa. Biertjes drinken en lekker eten. Had écht hele leuke mensen in de groep! Eén van hen is Maya Wildevuur, ze schijnt een behoorlijk bekende kunstenares (vnl. schilderen) te zijn. Hartstikke lief en bijzonder mens! In elk geval, de laatste avond ben ik toegesproken door Geeske, namens de groep. Moet nog blozen als ik er aan terugdenk. Naast de fooi (die erg leuk was) kreeg ik een boekje waarin iedereen iets persoonlijks heeft geschreven (ook blozen) en een tekening van Maya van twee Masai. Die wordt ingelijst en opgehangen! Ben ook nog wezen snorkelen met 4 van "mijn mensen", lekker verbrand op mijn rug natuurlijk. Maar ja, ik wéét dat ik als ik het water in ga om wat rond te dobberen beter een t-shirt kan aantrekken.... en dan niet doen, he? Kennen jullie het boek "De witte masai"? Geschreven door een Zwitserse die besluit met een Samburu (dus helemaal geen masai, maar Samburu en Masai zijn eigenlijk één etnische groep). Er is nog zo`n verhaal, titel van het boek is iets van "Mijn sterke leeuw", gaat over een Duitse die besluit haar twee opgroeiende zoons en haar leven in Duitsland op te geven om met een Masai te trouwen (de beste vriend van de Masai waarop ze eerst verliefd was). Nou, ik heb inmiddels ook een Masai-aanbidder. Nee, niet schrikken, ik aanbid hém niet hoor! Maar `t is wel grappig. De jongen is 28 en wil mij de volgende keer meenemen naar zijn dorp in de Masai Mara. Heb `m al verteld dat ik daar niks voor voel en daarnaast ook geen tijd voor zal hebben. Zodra ik foto`s krijg van de reisgenoten zal ik ze uiteraard z.s.m. plaatsen! Ik zie nu uit mijn ooghoek dat de meesjes inmiddels de vetbollen aan de waslijn hebben ontdekt. Oók leuk! Trof bij thuiskomst een blije Saar en kadootjes van Karien (die 3 weken in mijn flat heeft gewoond) aan. Heb niet zo veel was, het meeste in Mombassa laten wassen, dus alles is weer prima voor elkaar. O, ja, kreeg nog wel de afgelopen weken een mail van de landverantwoordelijke van Djoser over de Junior-Zuid-Afrika-reis van december over een klacht van één van de families. Ging o.a. over het hotel wat zo tegenviel maar ook over mij! Dat ik ze min of meer verplicht zou hebben mee te gaan naar de Cangoo Grotten in Oudtshoorn... Als het de familie is waarvan ik denk dat het is, hebben ze lekker bij het zwembad van de lodge gelegen i.p.v. mee te gaan naar die grotten! Wordt ik een beetje verdrietig van, van die onterechte aantijgingen en dan vooral achteraf! Nou ja, `k zal van de week ff bellen met Djoser en het er dan nog maar eens over hebben. Ik weet in elk geval zeker dat ik van de mensen van de Kenia-Tanzania reis geen klachten heb te verwachten!

NB Inmiddels de eerste foto`s ontvangen (met dank aan Leo!). Een prachtige serie van een afrikaanse visarend in aktie boven Lake Baringo.